Shrnutí filosofie pro Vintage

Co je to Vintage? A proč druhý server? Nemá již DaeMU náhodou jeden funkční? Anebo se ukončí jeho provoz? Nemělo by se spíše inovovat, proč tedy Season III? Jaké budou rozdíly oproti hlavnímu serveru? ... To vše jsou možná otázky, které Vás napadly, když jsme spuštění projektu Vintage oznámili před nějakým tím týdnem dvěma. V následujících řádcích se pokusíme krátce představit rámcovou filosofii, s kterou projekt Vintage připravujeme a nastíníme také několik klíčových pilířů a aspektů, na kterých bude hra stát.


Úvodem stojí za to podotknout, že projekt Vintage není nic nového. Ve vodách DaeMU se ukotvil minimálně dvakrát, možná dokonce třikrát a nyní je zde opět. Vždy se jednalo, jak již název napovídá, o poněkud zpátečnický krok, nikoliv o inovaci směrem k nejnovějším výstřelkům v oblasti hry MU Online. Server se vyznačoval starší verzí hry a o něco pomalejším průběhem, než ten hlavní. Nejinak tomu bude i nyní. Vsadili jsme na ověřenou a preferovanou Season 3 Episode 2.

Kde jsme vůbec čerpali podněty pro designování projektu Vintage? Základem našeho uvažování byly jak hlasy, které hráči pronáší prostřednictvím diskusního fora a individuální komunikace třeba emailem, ale ve velké míře i anketa, se kterou jsme Vás oslovili v průběhu konce zimy a začátku jara. Vždycky jsme váhali, jestli by se něco takového ještě - takříkajíc - "uživilo", ale dali jste nám najevo, že rozhodně ano. Velké množství respondentů označilo Season III jako druhou nejžádanější verzi hry hned po stávající Season 6 na hlavním serveru. Stejně tak se řada z nich vyslovila pro pomalejší expy. Na základě toho jsme začali přemítat, co by se dalo vymyslet. Poté jsme šli dále a ptali jsme se, co tak hráčům vyhovuje a co jim třeba na hlavním serveru naopak nevoní. No a jako syntéza všeho vznikla představa o projektu Vintage, jak jej postupně tesáme do finální podoby třeba i dnes.

Server Vintage není náhražkou hlavního serveru, ale doplňkem. Nemusíte se tedy bát, že by se provoz hlavního serveru ukončoval, to rozhodně ne! Se založením projektu Vintage nebyly spojeny tak vysoké vícenáklady, jako náklady vyplývající z provozu hlavního serveru a proto by ani nedávalo smysl, abychom se hlavního projektu, v kterém je zainvestováno mimo jiné i hromada času, zbavovali. Těšit se tedy můžete na oba servery běžící zároveň s tím, že projekt Vintage představuje konzervativnější alternativu. V čem konzervativnější? Můžeme se bavit o poněkud pomalejším průběhu hry a obtížnějším touláním se skrze celý životní cyklus dané postavy od založení až po plný reset.

Z těchto hlavních pilířů se odvíjejí samozřejmě i konkrétní hrubší i jemnější detaily. Nejenže jsme třeba odstranili jewely z shopu a usilujeme o větší cenu Zenů, aby se více obchodovalo a vše nebylo tak snadné, důraz ale klademe i na větší balancovanost a stratehitování v PVP. Hráči nebudou mít na full resetu zdaleka full staty, ale spíše třeba jen polovinu a bude velmi záležet, kam si body tají. To je také jeden z nosnků filosofie. Kromě toho nejlepší itemy ve hře půjde získat z drtivé většiny právě ve hře, anebo díky hernímu postupu. Velíkou devízou budou top bossové ve hře, pravidelné eventy ze strany DaeMU Teamu, za které se bude dát optit, ale ve velké míře odměny za dosažené resety.

Dalším z pilířů je odlišná filosofie pro výbavu ve hře obecně. Rádi bychom, aby si hráči více vážili jak excelentních itemů, tak i toho, pokud mají něco z té nejvyšší třídy itemů. Nejlepší věci nebudou tak snadno dostupné, jak jsou hráči zvyklí z hlavního serveru. Již kvůli absenci jewelů bude obtížnější itemy vypálit na +13, přidat Luck do itemu nebude taková samozřemost jako doposud. Skoro určitě bude omezen maximální počet exe itemů, aby velmi záleželo na tom, co hráč dropne a nebylo to tak, že si se vší samozřejmostí item naoptí za JoCy, odměnu nebo dokonce jiná platidla.

S tím souvisí samozřejmě i neméně důležitý aspekt, že filosifie bude diametrálně rozdílná od hlavního serveru v otázce platidel z podpory serveru. S projektem Vintage sice jsou spojeny náklady, které se dají porovnávat kvůli kapacitním nárokům a nutnosti to reflektovat i určitou měrou s hlavním serverm, ale na Vintage nepočítáme s žádným platidlem Zlatý, které si budou hráči přeměňovat za služby širokého kalibru. Velmi vážně uvažujeme o tom, zda bude vůbec možnost nějakého benefitu. Samozřejmě ale budeme rádi, pokud hráči i nějak velmi drobně Vintage projekt podpoří a možná nějaká symbolická forma poděkování bude, rozhodně půjde ale o velmi drobné věci, ne o žádné full optové sety, nejlepší itemy či změny rasy na full resetu. To je jistě výrazně odlišné.

Těch věcí bude ve finále více, ale abychom nenapsali krátkou brožuru, zmíníme ještě odlišné pojetí herních map a důraz na PVP. Hráči, kteří vyhrají Castle Siege, budou moct profitovat z výborných benefitů z toho plynoucích. Nejlepší mapy nebudou zdolatelné na 50 resetech a podobně. Důležitá bude kooperace mezi hráči, ale také boj mezi nimi i mezi guildami. Plánujeme pravidelné turnaje i PVP ligu o ty nejlepší ceny. Zkrátka chceme podporovat soutěživost mezi hráči.

... doufáme, že jsme Vám trochu přiblížili, na čem bude Vintage stát. Ano, je to možná starší verze hry a některé nové funkce nemá. Zato je ale ozkoušená a spousta hráčů si ji zamilovala. Tak se na ni těšíme s Vámi!



© 2007 - 2015 Daemu.cz All rights reserverd. MU Online is registrated trademark of Webzen, inc. The wallpaper in the background by darkness.